joi, 17 septembrie 2009

Aeronava aflată în dificultate

O aeronavă cu câteva sute de pasageri zbura deasupra oceanului.
După un timp a intrat într-o zonă unde era un uragan.
Controlorii de trafic au avertizat echipajul să folosească alte culoare aeriene.
Informaţiile primite de echipaj au fost înţelese greşit din cauza perturbaţiilor electromagnetice create de fulegere.
Totuşi parţial mesajul a fost înţeles iar aeronava şi-a schimbat direcţia şi a ajuns într-o zonă de la marginea uraganului.
S-a produs fenomenul de givraj (adică s-a picăturile de ploaie s-au transformat în gheaţă pe aripile şi botul avionului), iar portanţa a început să scadă.
Aeronava a intrat în nori de furtună.
Bruiajul era mult mai mare.
S-a întrerupt legătura cu turnul de control.
Singura speranţă a pasagerilor era echipajul bine pregătit.
Aeronava a început să piardă din înălţime.
Era o aeronavă mare, iar echipajul era internaţional format din: pilot, copilot, pilot de rezervă, doi mecanici, un navigator şi şase însoţitori de bord (stewarzi şi stewardese).
Pasagerii erau totuşi liniştiţi pentru că însoţitorii de bord îşi cunoşteau bine meseria.
Aeronava îşi continua drumul, cu toate trepidaţiile provocate de furtună.
De câteva ori s-a produs fenomenul de gol de aer (numit fenomen de forfecare - adică de la un curent de aer ascensional aeronava a trecut brusc într-un curent de aer care cobora).
Pasagerii s-au speriat, dar nu era nici un pericol: piloţii îşi cunoşteau bine meseria.
Nu se vedea nimic pe hublouri, însă totul era în regulă pentru că navigatorul de bord ştia coordonatele şi direcţia.
Aeronava a rămas cu trei motoare din patru, însă totul era în regulă pentru că mecanicii de bord ştiau ce au de făcut.
Pilotul de rezervă putea să se odihnească liniştit până când îi venea rândul să treacă la manşă.
A durat mult timp până avionul a ieşit din zona cu turbulenţe, însă totul a decurs normal fără incidente.
Pasagerii au fost puţin speriaţi, însă au fost pe mâini bune. Aeonava a aterizat pe direcţia pistei 070 (asta înseamnă 70 grade faţă de indicatorul nord al busolei).
Vă rog să urmăriţi National Geografic Channel şi veţi vedea că am dreptate.

Fiecare dintre noi avem o misiune în viaţă şi trebuie să o conştientizăm şi să tindem spre desăvârşirea profesiei noastre pentru a ne putea îndeplini misiunea cu maximă exactitate. Dumnezeu ne ajută dacă ne ajutăm singuri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu