sâmbătă, 5 septembrie 2009

Fragment din "Cartea Naturii"

Paragraf din capitolul "Misterele şi frumuseţile Nopţii".
Personaje: un cioban, o haită de lupi, o turmă de oi, câini, un urs, trei cloţani şi un bubuşoi.
Ciobanul povesteşte:

"Într-o nopte m-am trezât că era mare hărmălaie în stână.
O vint lupii să fure uăi.
Cânii lătrau, lupii urlau şâ uăile behăieu.
Am lăsat cânii legaţ şâ n-o putut să apere stâna cum trăbă.
Am luat bâta şâ am sărit la lupi.
Lupii o lăsat uăile şâ s-o luat după mine.
Io am fujit ghe ei şâ am căst în râpă.
Dumnezo m-o ajutat să mă prind de o cracă subţâre.
Craca era tare subţâre şâ mă miram cum ghe mă ţâne.
Am vrut să urc da nu puchem că lupii erau deasupra me.
O început să cânte bubuşoiu.
M-am spăriet tare.
M-am uitat în jos ca să sar.
Râpa nu era adâncă, da' jos era un urs care mormăié.
Dacă sărém mă mânca ursu.
Dacă urcam mă mâncau lupii.
O trăbuit să stau aşa mult şâ bine.
No, amu m-am spăriét şâ mai tare: am văst c-o vint doi cloţani şâ o început să rodă craca di acol di unghe era agăţată.
Nu mai avém mult şâ cădém la urs.
Mă uit mai bine şâ şe văd? - un cloţan era negru şâ un cloţan era alb.
Amu era gata cu tătu'...
Nu mio mai fost frică nici o ţâră.
Cu sau fără frică tăt una.
Mă uit mai bine lângă cracă şâ văd două fraji.
Am zâs că dacă mor, să mai gust o dată din şeva bun.
Am gustat frajile şâ o fost ăl mai bun gust ghin viaţa mé.
Tare mă mir cum ghe n-am şchiut până amu că-s aşa ghe buñe.
Asta-i mâncaré lui Dumñezo.
Numa Iăl puché să mi-o gheie.
Tătă viaţa mé n-am mai gustat aşa şeva...
M-am trezât... am visat tăt... Domñe-ţ mulţam...
Cânii erau dazlegaţ şâ păzeu stâna...
Lupii urlau în pădure...
Uăile durméu...
Ursu nu era nicării...
Bubuşoiu cânta pe stână...
Da' o vint un cloţan la caş şâ l-am ţâpat diacolo..."
Dumnezo îi tare bun!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu