marți, 22 septembrie 2009

Badea Gheorghe şi copilu-so

Mére Badea Gheorghe într-o zâ la târg în satu' vecin.
Cum meré iăl aşa cu copilu-so pesthe ghial veghe o potcoávă.
"Mă copchile, ié tu potcoáva că o şi bună la şeva!"
"N-o iéu tată că mi-i greu!"
"Mă copchile, ie-o că ţ-o şi bună la şeva!"
Copchilu' n-o vrut s-o iéie.
O luat-o tată-so şâ or mers mai gheparche la târg.
La târg copchilu s-o uitat după jucărei şi tată-so ş-o văst ghe treburile lui.
Tată-so i-o vândut potcoáva la un ţâgan şâ o primit şeva bani pe ié.
Cu banii, tată-so o luat şiréşă, da nu i-o zâs la copchil.
Şâ cum meréu ei pe păşune cătă cas', copchilu o rămas în urmă şâ tată-so tăt lăsa să cadă câche o şireaşă.
Copchilu nu şchié că tată-so ţâpă şireşăle şâ era tare voios când găsé câche una.
Până s-o gătat păşuné s-o gătat şâ şiréşăle.
Copchilu era cu burta plină şâ tare mulţămit.
Când o ajuns acasă i-o zâs copchilu la mumă-sa: "Mamă atâté şiréşă am mâncat că o fost pi jos..."
Tată-so o mai scos un chil ghin straiţă şâ i-o mai dat.
Copchilu o zâs: "Nu mai îmi trăbă tată că am mâncat mulche pi drum."
Tată-so i-o zâs atunşi: "Vez mă copchile, şireşăle erau potcoáva aia şe n-ai vrut tu so iéi. Am vândut-o şâ ţ-am luat şireşă! Dac-o luai ghi jos îţ dăghém şireşăle înainche să mérem pe păşune şî nu che mai aplecai ghe doáuă suche ghe uări. Amu ai ghestule!"

Un comentariu:

  1. SINT ATITEA DE INVATAT DIN POVESTILE ROMANESTI ,I-MI ADUC AMINTE DE FIECARE DATA CU PLACERE DE CE AM CITIT IN COPILARIE SI ACUM VAD CA BINE AM FACUT CA AM CITIT ASA DE MULT.
    POVESTILE CU PILDE SI SUBINTELESURI AR FI BINE SA LE STIE SI COPII ACESTEI GENERATII DE ACUM DAR---------- CE SA-I FACI LA CALCULATOR?

    RăspundețiȘtergere